Magazinele online au pregătit oferte diverse de la haine, cărţi, parfumuri, până la bilete de avion, maşini şi aur. Trebuie doar să demonstreze că au învăţat din lecţia anilor trecuţi şi să-i convingă pe oameni că preţurile sunt reduse corect, iar marfa va ajunge la data promisă.

Magazinele virtuale sunt în febra pregătirilor pentru Black Friday. Într-un depozit, de pildă, 1.300 de angajaţi vor munci în trei schimburi să pregătească de livrare 50 mii televizoare, 25 mii laptopuri, 20 mii frigidere şi multe alte produse.

Anii trecuţi, magazinele online se lăudau cât de mult rezistă serverele la milioanele de accesări, iar în acest an, bătălia se dă pe timpii de livrare. Trebuie să reuşească în acest an ce nu au fost în stare în trecut: marfa să ajungă la clienţi la data promisă.

Cel mai mare duşman al magazinelor online va fi şi în acest an timpul de livrare până la client. Aşa că acestea au investit în sisteme automate de sortare. Angajatului nu-i rămâne decât să ia coletul, să-l pună pe bandă, iar acesta va ajunge în zece minute la zona de încărcare. Banda are o viteză de 7 kilometri pe oră şi face munca a cel puţin 300 de oameni.

Angajat depozit: ”Garantăm în ceea ce ne priveşte ca noi vom face tot ce se poate în depozit, mai depinde şi de condiţii meteo."

În plus, şefii magazinelor online dau asigurări că preţurile vor fi corecte şi nu au fost majorate artificial înainte de eveniment.

Iulian Stanciu, CEO eMAG: "Este un mit că preţurile cresc înainte de Black Friday. Vom livra totul până pe 29 noiembrie."

Dan Vidrașcu, CEO Elefant.ro: "Vom livra în 7 zile."

Unele magazine şi-au organizat puncte de livrare, unde cei nerăbdători îşi pot ridica rapid coletul. Altele şi-au cumpărat sau au făcut propriile firme de livrare.

Vor fi reduceri la produse diverse: nu doar electronice şi electrocasnice, ci şi maşini, aur, bijuterii, ceasuri, bilete de avion, vacanţe, antichităţi sau abonamente la servicii medicale, cărţi, haine.

Black Friday este la a şaptea ediţie, iar potrivit unor estimări, romanii vor lăsa de vineri în conturile magazinelor online mai bine de 170 de milioane de euro, cu 20 la sută mai mult decât anul trecut.